Je kunt er niet meer omheen: TikTok is een platform dat door bedrijven serieus genomen moet worden. Niet langer is dit een platform waarop je dansvideo’s plaatst, of een liedje meezingt – elk type content is welkom op TikTok, waardoor ook vele doelgroepen hier te vinden zijn. De jouwe ook! In deze blog leggen we je uit hoe je TikTok kunt gebruiken aan de hand van vier tips. Get started! 1. Spring in op trendsTrends komen en trends gaan – maar wanneer een trend aan is, kun je er niet omheen. Wil jij laten zien dat je een actieve houding hebt en dat je weet wat er speelt in je branche, dan spring je natuurlijk in op deze trend. Je geeft hier je eigen twist aan, waardoor je bedrijfsidentiteit hierin gelijk duidelijk is. Wie weet ga je wel viraal: je succes op TikTok zal ook ongetwijfeld te merken zijn in je webshop. 2. Duik in je statistiekenWist je dat TikTok op sommige uren veel actiever wordt gebruikt dan andere uren? Het fijne aan TikTok is dat je in het Business-center eenvoudig inzichten krijgt in dit soort gegevens. De tijd dat jouw doelgroep het meest actief is, is dus ook een geschikt moment om je TikTok te plaatsen. De kans dat op dit moment veel volgers actief zullen zijn en een like zullen plaatsen, is groot. 3. Gebruik ondertitelingHuh, maar mijn TikToks zijn toch gewoon in het Nederlands? Het is een logische vraag, maar het antwoord is dat ook Nederlandse Tiktoks ondertiteld dienen te worden. Het toevoegen van tekst aan je TikTok zorgt er namelijk voor dat je sneller de aandacht grijpt van de kijker. Erg handig, aangezien je hierdoor ook écht kunt laten zien wat je wil laten zien. 4. Don’t go big!Waar je op de meeste kanalen een enorm budget nodig hebt om onder de aandacht van je doelgroep te komen, is dit bij TikTok juist niet het geval. Hun slogan is “Don’t make ads, make TikToks”, oftewel: enig amateurisme is meer dan toegestaan. Dit is ook terug te zien in de content die veel gedeeld wordt op TikTok: hoe kleiner iets is, hoe persoonlijker en daardoor hoe beter het werkt. Pak je telefoon en ga aan de slag! Begin met adverteren!TikTok adverteren is voor elk bedrijf een slimme stap, vooral als deze vier tips goed worden toegepast. Wil je toch extra zekerheid, dan is TikTok uitbesteden een slimme keuze. Neem eens een kijkje op traffictoday.nl en ontmoet jouw specialist!
|
https://www.traffictoday.nl/ |